NAVAYGAN TANZ نوایگان طنز

نوایگان تصاویر مطالب طنز sms شعر عکس مربوط به #نوایگان# موفق قانعی***

NAVAYGAN TANZ نوایگان طنز

نوایگان تصاویر مطالب طنز sms شعر عکس مربوط به #نوایگان# موفق قانعی***

نوایگان و روحانیت




کنگره نکوداشت شیخ یحیی انصاری از علمای بزرگ نوایگان

در مهر ماه 92 برگزار خواهد شد


آدمی گاهی به یاد این شعر زیبا از زنده یاد قیصر امین پور که می افتد حواسش را جمع می کند تا مبادا گرانترین کالای آفرینش که همان زمان است را از دست ندهد. اکنون برق شوقی در گوشه چشم پیدا می شود تا به این نکته مهمتر برسیم که تا بزرگانمان هستند کاری کنیم که یادشان همه گیر شود و نگذاریم دیر شود چرا که " ناگهان چقدر زود دیر می شود".
انسان موحد، عالی رتبه، با تقوا، حکیمی فرزانه و فیلسوف بزرگ جهان اسلام جناب حضرت آیت ا.. شیخ یحیی انصاری معروف به" شیخ الاشراق" در سال 1306 و در روستای نوایگان داراب متولد شدند. در سال 1320 برای ادامه تحصیل راهی حوزه علمیه شیراز گردید و تلمّذ در محضر آیت‌الله سید نورالدین حسینی هاشمی شد.


بقیه را در ادامه ی مطلب بخوانید


شیخ یحیی پس از ۱۰ سال، یعنی در ۲۴ سالگی، برای آموختن دروس خارج، عازم قم شد و در این مدرسه از محضر بزرگانی همچون علامه طباطبایی در درس فلسفه، کسب فیض کرد.وی از شاگردان خصوصی امام خمینی (ره) و هم‌ درس با حضرات آیات مصباح و حسن‌زاده آملی بود.این فیلسوف بزرگ جهان اسلام بیش از 30 کتب مختلف حوزه علمیه از جمله "منظومه ملا هادی سبزواری" (استاد برحق ملا حکیم عباس دارابی) و اسفار اربعه ملاصدرا را در حوزه علمیه قم تدریس کرده است.متاسفانه به دلیل فعالیتهای فراوان علمی و کهولت سن مدتی است که در بستر بیماری است و در این ایام شخصیتهای بزرگی همچون مقام معظم رهبری از این عالم وارسته عیادت نموده اند.
وی بیش از ۲۰ سال، کتاب منظومه ملا‌هادی سبزواری(استاد برحق حکیم عباس دارابی) را تدریس کرد. او پس از این کتاب، تدریس «اسفار اربعه» ملاصدرا را آغاز کرد که تاکنون نیز ادامه دارد. کرسی تدریس این استاد فلسفه در مسجد سلماسی قم ـ یعنی همان مسجدی که امام خمینی (ره) در آن تدریس می‌کرد ـ برگزار می‌شود.
از جمله تألیفات آیت‌الله انصاری شیرازی می‌توان به مجموعه چهار جلدی" شرح منظومه و حکمت" اشاره کرد، که البته دو جلد آن از روی سخنان درسی وی پیاده‌سازی و منتشر شده است.
آیت‌الله انصاری در کارنامه درخشان خود، سابقه مبارزه با رژیم ستمشاهی و بازداشت در زندان‌های ساواک را دارد.وی به مدت سه سال نیز در کوهدشت لرستان و نائین اصفهان در تبعید بوده است.آیت‌الله انصاری شیرازی، یکی از دوازده نفری است که پس از رحلت آیت‌الله العظمی بروجردی، مرجعیت امام خمینی (ره) را در سال ۱۳۴۲ تأیید کرد.برخی از اساتید قم از آیت‌الله انصاری به دلیل تسلط بر مباحث فلسفی، با عنوان «شیخ الا‌شراق» یاد می‌کنند.
آقای مهندسی (که سال 90 به رحمت ایزدی پیوست)  از شاگردان وی این چنین می گوید:شجره آیت الله انصاری شیرازی به صحابی معروف پیامبر اعظم(ص) «جابر بن عبدالله انصاری» می رسد.آیت الله انصاری از شاگردان برجسته امام خمینی و علامه طباطبایی بود.
امام راحل به آقای انصاری، عنایت ویژه داشتند به طوری که فرموده بودند: اگر آقای انصاری کسی را برای وکالت امور شرعی و مانند آن تایید کند، برای من کافی است و نیازی به تایید فرد دیگری نیست.
این در حالی است که امام(ره) برای وکالت امور شرعی، از دو نفر تأییدیه می خواستند و این نشان از اعتماد حضرت امام به ایشان است.
مهندسی در ادامه با اشاره به نقلی از مرحوم آیت الله سید عباس کاشانی گفت: مرحوم آیت الله کاشانی از آیت الله طاهر شمس گلپایگانی و او از حضرت امام خمینی(ره) نقل می کرد که؛ تا ما امثال آقای شیخ یحیی انصاری را داریم، آسیبی به این مملکت نمی رسد.
وی افزود: شبیه این جمله را نیز مرحوم آیت الله بهجت(ره) بیان کرده بود که؛ ما تا آقای انصاری را داریم، مشکلی نداریم.
و بحمدا.. مقرر شده است تا در مهرماه امسال و در شهر داراب شاهد برگزاری کنگره نکوداشت این عالم فرزانه و حکیم باشیم.این تصمیم بر اساس مصوبه شورای اسلامی و شهرداری شهرستان داراب گرفته شده و کمیته فرهنگی شورای اسلامی نیز با همکاری دیگر ارگانها همچون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیر برگزاری آن هستند.

نظرات 4 + ارسال نظر
انصاری جمعه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:22 ب.ظ

امیدوارم سالم باشد

انشاالله که همه علمای اسلام سالم باشند.

گمنام جمعه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 02:20 ب.ظ

سلام شعره کجاست؟

سلام شعرت گذاشتم برای یه مطلبی که مرتبط به موضوع باشه

احمدی پنج‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:13 ب.ظ

سلام چرا نوایگان اینقدر روحانی داره ؟!!!!!!!!!!!!

سلام
به نظرم به خاطر دیندار بودن مردمانش باشه

موسوی از رکن اباد دوشنبه 6 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:57 ق.ظ

علما را سعادت و خوشبختی رابه انسان نشان میدهند

ممنون از نظر شما آقای موسوی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد